Noaptea cercetătorilor la Muzeul National de Geologie

Categoria: Experimente si Demonstratii

Parteneri:
Muzeul National de Geologie Institutul de Fizica si Inginerie Nucleara Institutul de Stiinte Spatiale Institutul National pentru Fizica Laserilor, Plasmei si Radiatiei Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului Institutului de Fizică Atomică Facultatea de Fizica - Universitatea Bucuresti

Unde: Muzeul National de Geologie (vezi harta)

Șoseaua Pavel Dimitrievici Kiseleff 2

Programari:

Vineri 29 sep, 15:00 - 22:00

Cu ce se ocupă, de fapt, cercetătorii? Care este impactul muncii lor asupra vieţii noastre de zi cu zi?

Participă la evenimentele organizate cu prilejul NopÅ£ii Cercetătorilor ÅŸi află cum ÅžtiinÅ£a ne ajută să trăim într-o societate mai bună. Experimente, demonstraÅ£ii, vizite în laboratoare îÅ£i vor permite să arunci o privire asupra unei lumi fascinante atît pentru copii cît ÅŸi pentru adulÅ£i.

15.00 - 16.00

LOGIC - GEO - LOGIC - Dezastrele Naturale - Fascinaţia pericolului

Participă la dezbatere:

Roxana Bojariu - climatolog, Administraţia Naţională de Meteorologie

Cercetători de la Institutul de Fizică a Pămîntului, Institutul Geologic ÅŸi membri ai Inspectoratului General pentru SituaÅ£ii de Urgenţă

16.00- 22.00

Noaptea Cercetătorilor Europeni

Ca în fiecare an, Noaptea Cercetătorilor vă oferă posibilitatea de a vă întîlni cu oameni de ÅŸtiinţă din institute ÅŸi universităţi ÅŸi de a le descoperi preocupările ÅŸi realizările. Echipele participante la eveniment vă vor astepta cu experimente ÅŸi demonstraÅ£ii care să ilustreze cercetările pe care le desfăşoară.

Participă specialiÅŸti din Muzeul de Geologie, Institutul Geologic al României, Facultatea de Fizică, Institutul de Fizică È™i Inginerie Nucleară "Horia Hulubei", Institutul de Fizică a Pămîntului, Institutul de È™tiinÈ›e SpaÈ›iale. Lista se va extinde pe măsură ce vor confirma ÅŸi alte institute.

Cu sprijinul Institutului Polonez din BucureÅŸti, anul acesta va participa la eveniment ÅŸi o echipă de animatori de la Centrul de Åžtiinţă Experyment din Gdynia, Polonia, specializaÅ£i în comunicarea conceptelor ÅŸtiinÅ£ifice prin intermediul demonstraÅ£iilor practice.

Special pentru Noaptea Cercetătorilor, Muzeul de Geologie a pregătit un exponat neobiÅŸnuit ce nu face parte din expoziÅ£ia permanentă, un amonit de mari dimensiuni descoperit în Bazinul Dîmbovicioara – Rucăr.

AmoniÅ£ii din genul Parapuzosia au trăit în oceane în Cretacicul Superior (în urmă cu aproximativ 70-100 de milioane de ani). Cu un diametru ce putea să ajungă ÅŸi la 3 m, erau carnivori ÅŸi se propulsau cu viteză folosind jeturi de apă.

Dintre experimentele la care puteti asista:

• Institutul NaÈ›ional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică È™i Inginerie Nucleară “Horia Hulubei” -     ELI-NP vor afla despre cel mai puternic laser din lume È™i vor reuÈ™i să înÈ›eleagă câteva aplicaÈ›ii ale fizicii nucleare în medicină, prin proiectul “Cărămizi de legătură”, proiect realizat în parteneriat cu specialiăti de la Universitatea din York;
  • Institutului NaÈ›ional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Laserilor, Plasmei È™i RadiaÈ›iei cum să construiască un microscop optic pentru vizualizarea micro-organismelor din apă, vor juca „È™ah cu laser”, vor afla cum funcÈ›ionează un laser de mare putere È™i un sistem fotovoltaic, vor putea testa cât de sigur este propriul pointer laser.
  • informaÈ›ii È™i răspunsuri la întrebări despre cutremure: „Ce este un cutremur?”, „Cum vibrează clădirile la cutremur?”, despre cum se poate utiliza Seismologia ca instrument de educare È™i informare asupra riscul seismic vor primi la standul Institutului NaÈ›ional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului
  • alături de cercetătorii de la Institutul de È™tiinÈ›e SpaÈ›iale vor putea face observaÈ›ii diurne È™i nocturne cu ajutorul unui telescop È™i vor afla mai multe despre proiecte de cercetare stiintifica, proiectare si dezvoltare de tehnologii spaÈ›iale, cu prezentarea în detaliu a două experimente internaÈ›ionale de anvergură în domeniul fizicii energiilor înalte È™i astrofizicii: Observatorul Pierre Auger (Argentina) È™i ALICE-LHC (CERN);
  • vor „cânta” la fructe/legume, vor „desena” folosind sare de bucătărie la standul Institutului de Fizică Atomică;
  • despre efectul magnetic al curentului electric, emisferele Magdeburg, inducÈ›ia electromagnetică, È™i alte experimente interesante vor înÈ›elege mai multe alături de reprezentanÈ›ii Facultății de Fizică.

Accesul este liber. Pe durata Nopţii Cercetătorilor vizitarea Muzeului National de Geologie este gratuită.

Evenimentul se adresează publicului de toate vîrstele. (elevi, studenti insotiti de profesori sau singuri, parinti cu copii, adulti pasionati de stiinta)

Nu este nevoie de programare si puteti sa va alaturati evenimentelor oricand pe parcursului programului.

Ultima intrare: 21.00

Noaptea Cercetătorilor se desfăşoară simultan în sute de oraÅŸe din întreaga Europă. Detalii despre evenimentele din România găsiÅ£i aici.